dinsdag 16 september 2014

Love is... Essentiel

Ik beken: ik heb een probleem. En dat probleem heet Essentiel. Meer bepaald Essentiel F/W2014. Man man man, ik ben totally in love with de héle wintercollectie! Ok, even met de voeten op de grond: ok, er zijn misschien (heel misschien) twee (twéé) stukken die ik niet per se hoef, maar al de rest... gimme gimme gimme! Het is echt héél erg deze keer. Vorige week beging ik de fout (nu ja.. ;-) ) om de winkel in Gent binnen te stappen om de stukken even in real life te bekijken. Mistake... BIG mistake. Ze waren zoooo mooi en aangezien ik toch op zoek was naar een sweater (believe it or not: mijn eerste en énige!) besloot ik een paar stukken te passen. Even BIGGER mistake! Alles, echt ALLES wat ik probeerde, was mooi, zat perfect, voelde heerlijk. En dus begon een uurtje in de winkel van passen, overwegen, uittrekken, weer aantrekken, weer verliefd worden en uiteindelijk... jaaaa... bezwijken. Mijn allereerste crush was een geweldige lederen broek waarmee de verkoopster kwam aanzetten ("Dit is écht iets voor jou, deze is echt gewéldig, ik zou ze ook willen, maar ik ben te klein, maar met jouw lengte..."). Ik had deze nog niet eerder op de website gezien (er staan al zoveel topstukken op de website en dan hebben ze er blijkbaar nog méér die er niet eens op staan!) En inderdaad, ik trok ze aan en het was liefde op het eerste gezicht. Er zijn zo van die stukken waar je, als je ze laat hangen, jaren later aan terugdenkt met het gevoel van "Had ik maar..." Dat had ik dus met deze broek. Laten we het dus een investering noemen.

Essentiel F/W 2014

Omdat ik niet over één nacht ijs wou gaan besloot ik de broek met alle mogelijke dingen te combineren om te zien wat de mogelijkheden waren (ik denk dus echt wel na over mijn aankopen) en toen kwam dat geweldige Bling Bling t-shirt op de proppen. Mooie pasvorm, fijn materiaal en zowel stijlvol als casual te combineren. Investering nummer twee dus. En dan was er nog die mohair trui met prachtig rugdecolleté die ik al op de website gespot had... Warm voor de winter en multicombineerbaar... Do I need to say more? De deur uit met drie topstukken dus die ook onderling combineerbaar zijn. En met honger naar meer. Er wordt dus heel binnenkort nog een vervolg aan gebreid, dat staat vast! Hallo spaarfonds!

Vandaag was het moment om mijn eerste stuk te showen: het geweldige Bling Bling t-shirt. Ik besloot het te combineren met een vintage zwarte lederen rok, lederen enkellaarsjes en lederen accessoires. Een ideale look voor een nazomerse werkdag. Wat denken jullie?

T-shirt: Essentiel - Lederen rok: vintage - Enkellaarsjes: Repetto - Tas: Mayenne Nelen
Zonnebril: Giorgio Armani



Lederen oorbellen: Mayenne Nelen

Lederen armband: McQ Alexander McQueen

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Houston, we have a problem... And that problem is called Essentiel Antwerp F/W2014. My god, I am totally in love with the whole winter collection! Ok, let's not exaggerate: maybe (maybe...) there are two pieces (two!) that I don't necessarily want, but all the rest... gimme gimme gimme! It's really bad this time. Last week, I made the mistake (well...) to enter their shop in Ghent to take a look at some of the pieces in 'real life'. Mistake... BIG mistake. They were sooooo beautiful and since I was looking for a sweater (believe it or not: my first! I do not own a sweater!) I decided to try on some pieces. Even BIGGER mistake! Everything, seriously, éverything that I tried on was sooo beautiful, had such a perfect fit and felt heavenly. So I stayed in the shop for over an hour, trying on, thinking, taking of, trying on again and falling in love again and finally... purchasing. My first crush was a fantastic leather pants that de shop lady showed me ("These would look great on you, they are really you, they are fantastic, I would wear them, but I'm too short, but with your length..."). The pants were not on the online shop, so I hadn't seen them before (there are so many beautiful pieces on the website and apparently, they have lots more!) And yes, I put them on and it was love at first sight.  Sometimes, you come across a garment that, if you don't buy it, keeps chasing you for years (years after, you are still thinking 'I should have bought it')... This was one of these garments. So let's call it an investment piece.

Essentiel F/W 2014

Because I really wanted to think it through, I decided to try to combine the pants with all kinds of styles to check how versatile they were (so I really think things through) and then the shop lady came up with this great Bling Bling t-shirt. Nice fit, comfy fabric and easy to combine, in a classy as well as in a casual way. So I invested for the second time. And then there was that gorgeous wool sweater with gold sleeve accents and a beautiful open back. Warm for winter and so versatile. Do I need to say more? So I left with three new pieces that can easily be mixed and matched. And with a lot of hunger for more! To be continued very soon... Where is my piggy bank?

Today was the day to show off my first precious: the gorgeous Bling Bling t-shirt. I decided to combine it with a vintage black leather skirt, leather booties and leather accessories. A perfect look for one of the last summer days, don't you think?

T-shirt: Essentiel - Leather skirt: vintage - Booties: Repetto - Bag: Mayenne Nelen
Sunglasses: Giorgio Armani



Leather earrings: Mayenne Nelen

Leather bracelet: McQ Alexander McQueen


Feedback verzenden

3 opmerkingen:

  1. Love your skirt!

    http://aleksandraladygin.blogspot.de/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for your reaction, Aleksandra! So nice to see you visited my blog! Keep following, I will publish an english version of this blogpost, too! I'm going to take a look at your blog now! Kind regards, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love this look!

    Deedee

    http://madeupgirl-madeupgirl.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen